Existuje pouze několik typů paliv, která lze použít pro spalování v tradičních systémech HVOF (vysokorychlostní kyslíko-palivové), tj. Vodík, petrolej, metan (zemní plyn), propan a propylen. I když má každé palivo některé zřetelné výhody, vodík přináší několik jedinečných výhod:
- Díky své vyšší tepelné vodivosti dosahuje vodík nejlepšího přenosu tepla z plamene na částice prášku, i když má v porovnání s běžnými uhlovodíkovými palivy celkově nižší teplotu plamene.
- Výkon procesu HVOF závisí na typu paliva, stechiometrickém poměru a tlaku spalování a také na konstrukcích pistole. Schopnost provádět bohaté toky vodíku vytváří redukční atmosféru, což snižuje produkci oxidů a dále zlepšuje kvalitu potahu.
- V důsledku úplného spalování stechiometrických reakčních složek vodíku a kyslíku nevznikají na povlaku žádné nespálené zbytky.
Kromě toho lze vodík dodávat v trubkách a nádržích pro velkoobjemové dodávky kapalin s dostatečným tlakem, které nevyžadují v zimních měsících ohřívací plošiny, aby byl zajištěn dostatečný průtok paliva do kabiny HVOF.